środa, 2 grudnia 2009

Zaległe urodziny Maryśki :)

Marysia... pytanie: kto to jest Marysia... No więc Maria jest hiszpanką, która to mówi po polsku, ponieważ cały zeszły rok spędziła w Polsce. Już kiedyś o niej wspominałam, i miałam później napisać jej historię, ale tak wyszło, że nie wyszło...
Więc teraz nadrabiam zaległości...
Od początku!
Maria znalazłam mnie na CS i napisała tam do mnie wiadomość, czy jak już się zacznie rok akademicki, to czy bym się z nią nie chciała spotkać, bo ona bardzo lubi polski i chciałaby popraktykować... Ale w lipcu byłą jeszcze w Łodzi... ja na to - Oczywiście!!!
We wrześniu umówiłyśmy się na spotkanie.. no i się zaczęły zbiegi okoliczności...
Po 1 Maria wprowadziła się na miejsce Hanki - do jej pokoju, kiedy to Hania się wyprowadziła.. (ale w rezultacie znowu się wprowadziła do tego mieszkania :P - i teraz mieszka razem z Marią).
Po 2 Maria znała Almara - wtedy jeszcze nie osobiście, ale też nie ode mnie...
Po 3 Maria mówi po polsku :)
Po 4 Maria chce jechać na Erasmusa do Polski :)
Po 5 Maria jest niesamowicie pozytywną i mega sympatyczną osobą! Jest słodziutka! ;)
To w skrócie!

A teraz zaczynając od poniedziałku... spotkaliśmy się w jakieś 11 osób u mnie w pokoju i przyszykowaliśmy dla Marysi urodziny niespodziankę. Ona się zapierała, że nie chce odchodzić urodzin, ale później bardzooooooooooooooooooooooo się cieszyła! Siedzieliśmy i przygotowywaliśmy to przez jakieś 3 godziny... a co z tego wyszło?

Środa - godzina 19.30 Maria spotyka sie na kawie z Kasią, która to informuje ją o tym co ją czeka. Idą razem na plaza Cervantes i tam od Gosi dostaje pierwsze zadanie - flet i musi grając na starówce zarobić jakąś kasę - udało się 2 eurocenty wpadły ;P
Następnie idąc w 3 spotykają (niby przypadkiem mnie), ja udaję że nie wiem o co chodzi :P co Maria łyka z łatwością. Idziemy razem pod karedrę. Tam czeka na nas Paula, z plecakiem, kapeluszem, śpiworem i kijkiem - Maria się przebiera za pielgrzyma i z mapą zaczepia ludzi pytając: excuse me - where is the Catedral? Czyli to tak jak w lesie pytać o drzewo :P

where is the Catedral :)

Po wykonanym zadaniu idziemy do parku Alameda - tam czeka Olga z Kubą i kolejnym zadaniem - tym razem Maria musi prosić obcych ludzi aby w różnych językach napisali jej życzenia urodzinowe na wielkiej kartce :D
Ja w tym czasie biegnę do domu po kwiatka dla niej :)
Oni idą do Maćka na kolejne zadanie: Maria musi się dowiedzieć jak jest "na zdrowie" w 10 różnych językach. A później idzie pod teatr - gdzie czekam na nią ja... Gdy nadchodzi spora grupka, Maria ucieszona, że znowu mnie widzi, podchodzi do mnie i prosi o zadanie... a ja znowu udaję, że nie wiem o co chodzi, i wmawiam jej, że ja to tu do kina przyszłam - na randkę ;)
biedaczka idzie szukać dalej, ale po chwili się lituję nad nią i przedstawiam zadanie: musiała 'ukraść' 5 cukrów z kawiarni, a następnie sprzedać jej na ulicy po 1 cencie :D

mogę ukraść jeden cukier? ;>

może chcecie kupić jeden cukier za 1 centa :P

Kierujemy się razem na targ. Tam czeka Hania z zadaniem smakowym - z zamkniętymi oczami nasza solenizantka zgaduję co je lub pije. A na bonus dostaję od nas karteczki z osobistymi życzeniami, na co każdemu musi odpowiedzieć.
Z targu lecimy do Agarimo, gdzie czekał Michele z poduszką... Maria musiała za sprawą poduszki zrobić z siebie ciężarną i powiedzieć panu barmanowi, że to jego dziecko... (niestety akurat na zmianie były same kobiety, więc musieliśmy zmienić lokal :D) ale się udało - śmiesznie było.

Maria i Perdo ;P

Przy fontannie na Cervantesie czeka czarownik Stefano... tak Marię oczarował swoimi sztuczkami, że była cała pomazana na czarno na twarzy.



Ostatnie zadanie to zrobić łańcuch z ciuchów dookoła fontanny... a Później - niespodzianka!

Wróciliśmy do domu, a tam karton na środku pokoju... i wędka...
Na kartonie krzyżówka... rozwiązanie dawało hasło to złowienia rybki... i po 3 głośnych okrzykach - z kartonu wyłania się Niko (przebrany za rybę)

Maria była wniebowzięta!
Ale to nie koniec... są balony - w każdym zdjęcie jednego z nas obrazującego jakąś literkę... a rozwiązanie - Feliz cumple! (wszytskiego naj)
A na koniec - torttttttttt! upieczony własnoręcznie przez Paulę, Hanię i Stefano - był pychaaaaaaaaaaaaaaa.


wszystkiego naj :)


Po miłym wieczorku w domu poszliśmy do Crechas na koncert... ale ja jak zwykle stałam i gadałam przed... a później próbowałam jakieś 5 razy wrócić do domu, ale ciągle ktoś lub coś mnie zatrzymywało... a jak już wróciłam... zdałam sobie sprawę, że jak wróciłam do domu po kwiatka dla Marii - to zostawiłam klucze :D

Czekałam aż nie zmarzłam, a później obudziłam moją współlokatorkę - która to mnie za to nienawidzi :D i na drugi dzień dala mi wykład - co ja sobie w ogóle wyobrażam, i jak ja mogę być taka nieodpowiedzialna - to jej tylko powiedziałam, że jest nudziarą :P dobrze jej powiedziałam, nie??

a w czwartek... ojjj głowa bolała... ale dla Maryśki - watro było się poświęcić ;)

Ps. piszę to lecąc samolotem do Rzymu... a za oknem piękne ośnieżone góry - już się nie mogę doczekać - jeszcze tylko 11 dni!!!

2 komentarze:

  1. hehe fajne:) jakbym czytała książkę 'Dzieci z Bullerbyn', a właściwie 'Dzieci z Santiago' :)
    buziole / Aga

    OdpowiedzUsuń
  2. chyba gupole z Santiago ;]

    OdpowiedzUsuń